måndag, februari 14, 2011

Sm del 1 Lima

Godmorgon!
Nu har jag börjat landa efter helgen..
I fredags fick jag gå tidigare från jobbet så jag kom till lima vid 19-tiden i fredags. Alltid lika kul och skönt att komma dit :) Lite senare kom även Mac och Sandra upp! Och lynxen fick in och tina av sig i Adams garage.

Lördagen och årets första sm deltävling bjöd på en riktigt fin bana och strålande sol!
Eftersom vi var 17 tjejer så vart vi uppdelade i två heat med 8 respektive 9 förare i varje, en skulle alltså kvalas bort inför finalen.

Heat 1 bjöd på en istortsätt nypistad bana dvs snabb åkning! Jag slutade som 6/8 och det kändes okej, men inser verkligen att starten är urviktigt.. måste va med bättre där!

Heat 2 hade banan fortfarande klarat sig kanske så bra, självklart med gropigt och lite jobbigare nu.. Har för mig att jag kom 6a även här, vilket gav mig en 12e plats inför finalen.

Final. Var inte helt med i starten, men lyckades tjyva in mig i innerkurvan och undvika en startkrash som visst hade blivit. Men väl ute ur första kurvan får jag mig en rejäl chock! Banan var sig inte alls lik :p men det är det som är skotercross!
Banans karaktär gjorde att min ork försvann helt, orkade tyvärr inte hålla emot dem som kom bakifrån så det vart fall från 10e till 13e.. Men men. Bara att träna mer nu inför nästa sm tävling som går av stapeln i Kiruna :)

Allt som allt får jag helt enkelt nöja mig med lördagen och säga grattis till Marica som kom 2a och Adam som drog hem silver i både stock och open!

Annars var det ju också jättekul att Mac och Sandra var med och även att Hans, Cissi och grabbarna kom upp =) Jätteglad är jag för stödet hemifrån och det är alltid lika kul att ses när man bor borta. =)

Söndagen hade vi i Lima Ms även arrangerat sverige cupen. Dvs då ungdomarna, sport 600, semi pro stock och semi pro open gör upp! Jag fick stå som flaggvakt och efter att ha skjutit upp staren med en timme pga av kylan så kom solen fram och det vart ännu en kanondag på mattsåsen!

Sen kommer ju det tråkiga.. Att sätta sig i bussen och åka igen.. Men jag får väl känna mig lyckligt lottad som har flera "hem" :)

Idag är det alla hjärtansdag och Sofias födelsedag. Jag tänker på alla mina familjer som står mig nära och alla underbara vänner. Ni vet vilka ni är =) Och såklart min älskade skoter! Och Lynx och Sune där hemma ;) Så även om detta kan va en jobbig dag för alla singlar så känner jag mig lyckligt lottad som har så många att tycka om :)

Stor kram på er! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar