lördag, januari 22, 2011

Nöjd

Här kommer första inlägget från min nya fina födelsedags present från mamma och pappa :) En findata!
Känns lite skummt nu när jag bara använt Iphonen :)

Jaha idag var det dags för hälsingeracet i söderhamn.
Avfärd 4.45 från vemdalen. Iaf ingen trafik den tiden ;)
Började med att jag träffade på en älg strax före rätan.. som tur var, för engångsskull var det en snäll älg som vände tillbaka till skogen. Najs!

Väl framme hade vi temp på typ -1! Rena sommarvärmen :)
Träningen kändes väl bra, skotern går som en klocka!

Heat1. Dålig start, typiskt mig att inte va med helt.. lyckades ta mig upp lite i fältet (två bakom mig iaf). Men nästa hade jag för stort glapp till och på tok för mkt armpump..

Heat2. Ingen bra start igen. I första kurvan kör jag in i en lite och flyger av min skoter, leder till att nästa kör över mig. Inte helt kul, men inga skador på varken mig eller lynxen turligt nog (för blåmärken räknas väl knappast?!). När jag väl kom iväg igen va alla låååångt bort. Lyckas iallafall smita förbi en till och slutar på samma placering som heatet innan.

Heat3. Samma start igen.. Banan är nu riktigt svår och orken knapp. Kommer iaf ikapp och förbi två st och hamnade då på en 5e plats vilket jag även blev i totalen.

5 av 8 tycker jag känns godkänt =)

Dagens bästa: Mamma och Pappa som var med och servade (och körde hem så jag fick sova) och att träffa gävle grabbarna =) sen såklart att jag inte skadade mig i vurpan.. och att de gick så bra för team renheim :)

Trist va väl att när vi skulle lasta så gick min båge där bak av.. TUR att sveriges bästa svetsare Anders Axelsson bor på djurö ;) Blir en snabbis dit imorn med :)

Tror att lynx har fattat att det är jag som har kommit hem nu när jag fått duscha av mig svett och avgaser :p

nä nu ska jag äta en vaniljmunk och kolla klart på batman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar