söndag, januari 09, 2011

Arctic Cat Cup 2011

Godkväll. Ledsen att jag inte uppdaterat i helgen men jag har haft liiite annat att tänka på ;)

Först och främst tack till Henka för support och garage under helgen! Underbart! Och Maria och Niklas för boende och stöd :)

Jag får väl börja med en kort summering av lördagen då.
Träning 8.00 på en riktigt lös bana. Svårt att få snön att sätta sig verkar det som.. Jag kände väl inget flyt precis men försökte testa lite spår ändå.
Heat 1 fick jag en inte allt för dålig start och hade väl ett par bakom mig minns inte exakt. Men på tredje varvet av fem kör jag över en vall (hemska lössnö..) och blir då omkörd. Lyckas iaf ha två bakom mig när jag passerar mållinjen. Körningen kändes bra men kände inte riktigt nått för banan.

Heat 2 går helt fel. På starten hör jag ett missljud i framvagnen och blir helt ofokuserad. Missar därmed starten och hamnar sist med ett frågetecken i pannan. Jag gör inte ens några försök att ta mig uppåt pga oro över skotern och att det inte var ett avgörande heat då vi alla gick vidare till söndagens semi. Väl tillbaka i depån visar det sig att jag inte va helt ute och cyklade. En bult hade gängat ur sig lite vilket gjorde att a-armen glappade lite. Inget farligt men de räckte ju för att jag skulle tappa fokus.

Sen vare bara hem och vila upp sig.

Imorse väntade semi. Pga avhopp var jag redan klar till final.
Men jag var taggad och allt kändes bra. Väl på starten lyckas jag riktigt bra och kom ut tvåa i kurvan men de vart dömt tjuvstart.. Inte av mig dock. Fan tänkte jag. Men en skön känsla att veta att de går att få till en bra start! Nästa försök kom jag ut trea i kurvan. Men resten av heatet va inte mycket att hänga i granen för min del. Kämpade på så gott de gick men slutade 7/8. Inte nöjd. Men hade endå en hyffsad känsla.

Final.
Jag får det spår jag vill på starten och såklart ska nån tjyva. När vi ställer upp igen va det fullt där jag skulle stå och jag får stå där jag inte alls ville stå. Kommer iväg dåligt men lyckas smita in på innern i mitten nånstans. Håller en hyffsad placering som 11 men missförstår en omkörning och tror att det var varvning och släpper av och blir omkörd av en till.. Fan. 13e och håller i till det är ca ett varv kvar. Nu är orken helt slut och jag tappar ännu en placering..

Slutade alltså på en 14 e plats. Inte alls som jag hade tänkt mig. Men jag har lärt mig en hel del under dessa två dagar och känner att det kommer leda till framsteg. Nu är det bara träna som gäller så jag inte ska behöva släppa förbi nån pga av brist på ork!

Nästa race blir Söderhamn den 22a! Då ska jag vara redo!


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar