fredag, januari 14, 2011

Fredag

Här har ni kvällens middag! Mumsigt värre. Känner mig som en riktig mästerkock! Reninnerfilé med svartrotspuré, jordärtskockspuré, sallad och rödvinssky! Sjukt gott om jag nu får säga det själv :)

Annars har jag jobbat 10-14 i en folktom butik.. Rätt trist, men de blir ju fint när man har tid att fixa småpill saker!

Sen har vi ju den eviga följetången med min buss.. Den har varit strulig med växlar/koppling ett tag. Det märks främst när det är kallt. Som idag, 20 minus. Så imorse fick jag inte ens i ettan :( tillslut fick jag alltså erkänna mig besegrad och ringa verkstad. Byta växellådsolja ligger runt 1000 och koppling 8000 jippi. Men jag åkte till hede för att få dömen. Så när han skulle provköra så löft han bara upp kopplingen och problemet var löst! Min haka måste ha hängt i backen när han fint fick i alla växlar! Oj så underbart! Känns som jag vunnit på lotto :) kankse har oflytet från förra vintern vänt? Peppar peppar.. Tänk om..
Ja så nu känns det som jag har en ny buss.. Lovley!

Nu ska jag hoppa in i duschen och nöta in lite silverschampo i mitt gula hår :p sen ska vi nog åka upp till hovdebacken och kika på slalomtävling :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar