måndag, februari 22, 2010

Blääääää!

Nu ska jag försöka samanfatta helgens besök i Lycksele. Varning för en del gnäll och negativa miner...!

Ja nu vet jag inte om jag orkar skriva så detaljerat, men kan säga att resan upp gick bra. Vi trotsade kylan, blåsten och snön med tempmätarn i botten =/ Men bussen skötte sig kanon hela vägen och vi plockade även upp Lina i Huddik. Väl framme, 78 mil senare.. Checkade vi in oss i ett gigantiskt hotellrum, for en sväng på banan (som vi inte såg så mkt av då det var kolmörkt ute!), sen käkade vi lite middag på hotellet tillsammans med Catharina, Marica och Fredrik. Sen upp på rummet och däcka i sängen strax efter 21..:p

Söndagen då som skulle vara den roliga delen av resan med vår 3e sm-tävling.. Med närmare 30 minus på morgonen och en motorvärmare med felinställd timer så började det ju inte så jättebra, Men trots detta så startade bussen (!!!) och vi tog oss bort till banan.
och kylan ville inte ge med sig, måste vart runt 25 hela dagen.. På träningen kändes banan kul tyckte jag och blev ganska taggad =) Men de är inte kul när skotern är stel som en jag vet inte vad, och googelsarna frostar igen..
Heat 1 vart det en hel del krasher, tror jag va en av väldigt få som klarade mig. Banan var väldigt svår, bestod av ca 70% whoopisar, vilka blev väldigt djupa tillslut. En hel del is och barmark kom de även fram redan på träningen. Jag kom i mål som näst sist.
Tillbaka i depån bestämde jag mig för att hälla i två dunkar diesel i bilen och starta den så vi fick lite värme. Bilen går på tomgång ca 4 min sen börjar den hacka till lite och tvärdör sen.. Jippie, isproppar i bränslefiltret..Så vi starade upp dieselvärmarn som för en gångskull gick som en klocka, hällde i lite ispropps-lösning i tanken och försökte fokusera på heat 2.. Lätt när man har en bil som inte startar och har ca 80 mil hem..
Heat 2 gick inte bra alls, banan va inte kul.. Men men återigen i mål som näst sist.
Sen lastade vi ihop för hemfärd, bilen va igång och verkade funka! ( på tomgång..)
När vi ska backa ut så kommer vi ca 2 m, och sen dör bilen.. jag skyllde på Linas körning (sorry ;) ) och va extremt less, ville bara hem.. Klockan va väl nu 14.30. Bilen dör och dör, går enbart på tomgång.. Jihoo. Så vi låter den stå på tomgång+dieselvärmaren på i ca 2 timmar,, får tag på en svätt metanol och nu kan vi faktsikt gasa upp bilen på hela 1500 varv.. sen dör den. Jag är nu i upplösningstillstånd och klockan är ca 16.30.
Alla börjar lämna depån och jag inser att antingen måste nån hjälpa mig på nå vis, eller bogsera oss in till Lycksele. En snälla man som heter Sverker och är nån eldsjäl inom lycksele mk skjutsar mig iaf till macken så jag kunde handla metanol, 5 l.. Hällde i 2 l och sen va proppen väck, yes! Nu kunde vi äntligen åka hem 17.3o.. Räknar ut att vi borde vara hemma till 3-4.. Men eländet slutar inte här, nejnej.. Bilen har börjat tjuvstanna igen. värre än någonsin också. Mellan Lycksele och E4 dryga 14 mil eller nått tror jag att bilen stannade ca 30 ggr.. Frågan va nu inte när vi skulle komma hem utan om..
Väl ute på E4 så rullade det på bättre och stoppen va inte lika många. Väl i huddik där Lina skulle hämta sin bil så vägra den starta. Kanoooon! Så den fick vara kvar där då =( Jaaaaja. Nu har ni hört eländet, jag va hemma 5.15 på måndag morgon.. Tur att jag kunde få sovmorgon!

Så nu har bilen åkt på verkstaden igen, skotern är hel och fin och står ute i psykmkt snö! (för att vara här!) jag ligger i soffan med huvudvärk och ont i en fotled..=/ Vet inte vad jag har gjort heller, men men.. NU blickar vi framåt mot nästa helg och Vildmarkscupen :)

I HATE Lycksele! (och temp under 17..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar