söndag, maj 16, 2010

Muuuums!

Hej igen, två inlägg på en dag.. Kors i taket ;D

Måste bara nämna en av mina "dolda" talanger, och även en stor passion.. Matlagning och bak. Ja kalla mig hemmafru, de vore ju en dröm ;)

Idag grillade jag laxfilé som jag egentligen skulle gjort igår, men då blev jag bortbjuden ist. Så laxen fick ligga i marinad tills idag.
Marinerade med Olivolja, limesaft, vitt vin, salt, peppar, färsk gräslök och basilika.
Till detta perfekt grillade mästervärk grillade jag färsk sparris, kryddad med lime, olivolja, havssalt toppad med permesanost. Samt potatiskroketter, avokado och vitlökssås..

Värt att testa mina vänner! Och enkelt =) Knepet är nog bara att grilla laxen inte för mkt och inte för lite ;)

Nu blire promenix med Lina som avslutning på en härligdag med sol, tjejsnack och utvändig bilservice =)

1 kommentar:

  1. Kul att matlagning har gått med i nästa generation, fortsätt i den banan så finns det jobb. Kram, moster

    SvaraRadera