fredag, januari 15, 2010

Update!

Hej på er!
Jag har inte riktigt haft nån tid till att skriva sen helgen så nu är det go tid för lite uppdatering =)

Vi börjar väl med en av iallafall årets viktigaste händelser: Min debut!
Jag kan ju börja med att hela fredagn var jag ett nervvrak! Besiktningen öppnade 14.00 så jag var i depån vid 13.. Haha först på plats av alla! Men det va bra. Då hade jag tid på mig att kolla hur området såg ut, kika lite på banan osv. Sen besiktade vi och höll på att inte gå igenom eftersom mina siffror var i minsta laget, men som tur var så är de tydliga och de ssläppte igenom oss ändå! Sen drog vi hem till Maria och Niklas för att käka tacos, spela GH och slappa.. Kunde INTE sova när det var dags för det. Det enda jag kunde tänka på var starten.. Att vara nervös och taggad är inte bra när man vill sova..:p

Lördagen då, dagen D..
Vi var i depån vid sjurycket.. Jag försökte få reda på hur träningen skulle gå till, fick svaret att det var blandad träning med tre varv. max 16 skotrar i taget. Najs tänkte jag och gick och startade pärlan och började värma, åkte sen och ställde upp för träning och åkte ut som typ 10e skoter på banan. Sen när vi ska iväg så tänker jag att jag ska släppa förbi några så jagg kan känna lite på banan i min egen takt, grejen va bara att de tog lixom aldrig slut! blev omkörd typ hela tiden :p Sen när jag kommer till depån igen ger Maria mig highfive och talar om att jag tränade med typ 50 pro-open grabbar.. Tjohej..! Men de gick ju de med..!
Sen var det dags för start, gick riktigt bra tyckte jag, när man väl stod där på linjen så fanns inget annat i mitt huvud, inge nervöst heller. Skön känsla! Det var extremt kul och ungefär lika jobbigt! Och tjejerna är verkligen duktiga! Vi skulle köra 5 varv, men för mig som blev varvad efter 3 blev det bara 4. Tur det, annars hade man väl krachat med mina spagettiarmar :D
Men jag blev inte sist iaf, eller jo sist i mål, men pga av en krach så blev jag 16e. Andra kvalheatet så blev jag typ 13e tror jag, även där pga krachar mm..
Efter två heat var man ju då ganska mör! Men Jag var glad öven en annan placering än sist inför morgondagens finaler!

Söndagen då.. Två finalheat med 8 varv vardera! Huuuga! Samma där då, tur att man blir varvad, för mig blev det 6 varv :p
Resultatet av finalerna blev jag sist. Men jag är ganska nöjd ändå. Tycker inte att jag kan vänta mig så mycket mer. Men jag fullföljde alla fyra heat. Och dessutom var det andra gången jag ens körde på bana, jämför med de andra som har flertalet säsonger i ryggen =) Så samanfattningsvis är jag nöjd ändå! Och jag kommer fullfölja säsongen och satsa på lite sm-poäng :)

Veckan förövrigt har handlat om jobb, träning, upp packning, tvätt, meck.. Inte mkt tid över till blogg som ni kankse förstår :p

Jag har anmält mig till Älvsbyn den 30e och tror jag ska anmäla till söderhamn den 23e. Hoppas även kunna åka till hemmabanan Lima och träna nästa helg.

Nu i helgen blir det isåkning imorn =) innebandy match på söndag.

Och till något som jag verkligen lider av just nu så är bussen fortfarande på rep. Det är extremt drygt.. =( Men jag hoppas de kan klura ram en lösning på problemet nästa vecka så vi slippe trängas i chevan en sväng till..=/

Nu har jag skrivkramp :P

1 kommentar:

  1. Kul med nytt blod i Damklassen! Kör på bara så ska du se att resultaten och SM-poängen kommer ;-)

    /Rickard

    SvaraRadera